bērnu sēž pie galdiņiem ārā

Ikdienā bērni lielāko daļu savas dzīves pavada iekštelpās – mācās, rotaļājas, izmanto viedierīces, arvien mazāk laika paliek būšanai dabā, it īpaši pilsētas bērniem. Līdz ar to bērni atsvešinās no dabiskās vides, pieaug viņu uzvedības problēmas. Vides speciālisti to sauc par dabas deficīta sindromu un iesaka mērķtiecīgi arī mācību procesā skolā paredzēt laiku mācībām un atpūtai dabā, jo atrašanās un darbošanās dabā bērnam dod iespēju uzturēties svaigā gaisā. Tādējādi nostiprinās imunitāte, uzlabojas koncentrēšanās spējas, bērni jūtas mierīgi, brīvi un laimīgi. Īpaši svarīgi tas ir pirmsskolā un sākumskolā.

Vispārējā pirmsskolas izglītība ir viens no primārajiem rīcību virzieniem Līvānu novadā, tāpēc ir svarīgi padarīt šo obligātās izglītības līmeni par vēl efektīvāku, ieviešot inovācijas mācību darbā, kā rezultātā sasniedzot labākus rezultātus un stiprinot piederības sajūtu savam novadam. Pirmsskolas izglītības bērni ārā pavada laiku spēlējoties, bet ne mācoties, nodarbības notiek tikai telpās, jo āra nodarbībām nav piemēroti apstākļi – nav kur sēdēt un nav galdu, kur darboties, tāpēc Līvānu novada PII “Rūķīši” bērnu vecāki ir apvienojušies un izveidojuši IIG “Bērni - sabiedrības nākotne”, kas tikko realizējusi projektu - āra nodarbību klases izveide Līvānu pirmsskolas izglītības iestādē “Rūķīši”, Avotu ielā 2.

Projekta ietvaros tika iegādāti 5 bērnu galdi ar soliem, kur pietiks vietas visai grupai, lai pedagogs varētu vadīt nodarbību ārā, svaigā gaisā. Tiks ieviesta pilnīgi inovatīva mācīšanas metode, kas līdz šim nav praktizēta Līvānu un tuvākajos novados.

Mācoties svaigā gaisā ir labāki rezultāti mācību priekšmetu apguvē: visi mācību priekšmeti var tikt mācīti daļēji dabas un vietējā sociālā vidē. Bērniem ir vienkāršāk un motivējošāk strādāt ar kaut ko reālu un konkrētu mācīšanās procesā

Projektu īstenoja: IIG “Bērni – sabiedrības nākotne”

Projekta programmas ieviesējs: nodibinājums “Viduslatgales pārnovadu fonds”

Projektu finansē: Līvānu novada pašvaldība

Projekta vadītāja: Līga Aļijeva

LĪGUMS PAR PROJEKTA IEVIEŠANU Nr. MG 24/24