Izglītība
Karjeras nedēļas afiša

No 11. līdz 15. oktobrim visā Latvijā devīto gadu norisinājās Karjeras nedēļa, kuras laikā skolēniem bija iespēja iepazīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozari, savukārt vecākiem un skolotājiem – izvērtēt, cik daudz viņi zina par šo nozari, un saņemt ieteikumus, kā palīdzēt bērniem un jauniešiem karjeras izvēlē. Nedēļas laikā gan tiešsaistē, gan skolās klātienē tika aizvadīti vairāk nekā 400 pasākumi, kuros kopumā iesaistījās vairāk nekā 50 000 dalībnieku.

“Mūsdienās reti kura profesija ir iedomājama bez IKT prasmēm, tādēļ priecājamies, ka daudzveidīgajos Karjeras nedēļas pasākumos izdevās paskatīties uz šo jomu plašāk un sniegt ieskatu jauniešiem, kā šajā nozarē nonākt un kādos virzienos iespējams attīstīt savu karjeru. Īpašus pasākumus veltījām vecākiem, pedagogiem un sabiedrības izglītošanai, lai ikviens no mums spētu būt vērtīgs atbalsts jauniešiem, kuriem radusies interese un jautājumi par IKT nozari,” stāsta Valsts izglītības attīstības aģentūras direktore Dita Traidās.

Karjeras nedēļā tiešsaistē notika vairāki VIAA organizēti pasākumi. 7. – 9. klašu skolēni un jebkurš cits interesents mācībstundā varēja izmēģināt radošo programmēšanu, apgūstot Javascript programmēšanas valodas pamatus. Diskusijā vecākiem tika pārrunāts, kā tehnoloģiju izmantošana ģimenēs un viedierīču lietošanas noteikumi var ietekmēt bērna tālāko karjeru un interesi par tehnoloģijām. Diskusijā jauniešiem vairāki IKT nozares pārstāvji dalījās stāstos par to, kā viņi nonāca IKT nozarē un ko domā par darbu tajā.

Šo Karjeras nedēļas  pasākumu video ieraksti ir saglabāti Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) Youtube kontā un pieejami apskatei ikvienam. Karjeras nedēļas laikā apkopota vērtīga informācija par IKT nozari, un ar to var iepazīties Tavai karjerai Facebook lapā un Twitter kontā, kā arī VIAA mājaslapā.  

Karjeras nedēļas izskaņā jaunieši ideju hakatonā meklēja un radīja jaunus risinājumus, kā ar mūsdienu tehnoloģiju palīdzību efektīvi palīdzēt jauniešiem karjeras izvēlē. Uzvaras laurus plūca Valmieras Viestura vidusskolas komanda “Discord kaķēni”, kuri ierosināja veidot jauniešiem saistošu un vērtīgu saturu TikTok vietnē. Dalītas otrās un trešās vietas ieguvēji bija  “Čiekuriņi” no Špoģu vidusskolas un “Barcumnieki” no Vecumnieku vidusskolas. “Čiekuriņu” ideja bija radīt interaktīvu spēli, caur kuru varētu iegūt informāciju par profesijām un karjeras izaugsmi. Spēle ļautu ielūkoties dažādu profesiju ikdienā un pildīt ar jomu saistītus uzdevumus. Vecumnieku vidusskolas komanda “Barcumnieki” radīja ideju mobilajai aplikācijai, kurā varētu veikt gan personības, gan interešu testu, lai uzzinātu sev atbilstošākās profesijas. Spēle būtu balstīta uz mērķu sasniegšanu.

Arī šogad Karjeras nedēļas pasākumi norisinājās visā Latvijā, sadarbībā ar pasākumu organizatoriem reģionos gan vispārējās, gan profesionālās izglītības iestādēs. Izvērtējot epidemioloģiskās drošības prasības, klašu ietvaros vai tiešsaistes pasākumos skolēniem bija iespēja uzklausīt savu skolu absolventu - IKT nozares profesionāļu stāstus, iepazīt profesiju aizkulises, veidot savus radošos darbus, izmantojot IKT prasmes, radīt sapņu amatus, piedalīties konkursos un dažādos citos pasākumos.

Par Karjeras nedēļu

Karjeras nedēļa ir pasākumu cikls, kura laikā jauniešiem ir iespēja iepazīt iespējamo nodarbošanos  nākotnē, uzklausīt dažādu profesiju pārstāvjus un saņemt karjeras konsultācijas. Karjeras nedēļas laikā papildus VIAA organizētajiem pasākumiem vispārējās un profesionālās izglītības  iestādēs visā Latvijā notika arī dažādi citi ar profesijas izvēli saistīti pasākumi. Šogad Karjeras nedēļa bija veltīta IKT nozares iepazīšanai. Ievērojot epidemioloģisko situāciju valstī, lielākā daļa pasākumu norisinājās tiešsaistē, savukārt daļa pasākumu vienas klases vai vienas komandas ietvaros notika klātienē, ievērojot epidemiologu rekomendācijas un atbildīgo iestāžu rīkojumus.

Karjeras nedēļu VIAA īstenoja projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros ar Eiropas Sociālā fonda un valsts finansējumu.