Projekti

Kopš 2018. gada Līvānu novada dome ir iesaistījusies Specifiskā atbalsta mērķa (SAM) 8.3.4. projektā “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, kura mērķis ir veicināt ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus identificētu bērnus un jauniešus ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.

2020./2021. gada 2. semestrī pašvaldība sadarbībā ar 4 Līvānu novada izglītības iestādēm – Jersikas, Rožupes, Jaunsilavas pamatskolām un Rudzātu vidusskolu turpina īstenot projektu “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”.

Šajā semestrī projektā ir iesaistīti 63 izglītojamie (14 no Jersikas pamatskolas, 15 no Rudzātu vidusskolas, 14 no Jaunsilavas pamatskolas  un 20 no Rožupes pamatskolas), kuriem ir izstrādāti un apstiprināti Individuālie atbalsta pasākumu plāni (turpmāk - IAP), kuru ietvaros izglītojamajiem ir iespēja saņemt pedagogu konsultatīvo atbalstu. Projekta ietvaros plānoto IAP īstenošanas uzraudzību un konsultatīvo atbalstu nodrošina 40 pedagogi (12 no Jersikas pamatskolas, 10 no Rožupes pamatskolas, 9 no Jaunsilavas pamatskolas un 9 no Rudzātu vidusskolas). Projekta ietvaros šajā semestrī ir notikušas 1412 konsultācijas. Projekta ietvaros izglītojamajiem tiek sniegtas individuālas konsultācijas dažādos mācību priekšmetos (lielākoties matemātikā, latviešu valodā, angļu valodā u.c.), kā arī izglītojamajiem ir iespēja saņemt psihologa un sociālā pedagoga atbalstu. Atbalsts COVID – 19 pandēmijas laikā izglītojamajiem tika sniegts izmantojot elektroniskos saziņas rīkus (e­-klase, mobilo aplikāciju WhatsApp, Skype, ZOOM, e-pastu).  Konsultāciju laikā veiksmīga atbalsta sniegšanai tika izmantoti dažādi mācību līdzekļi un digitālie resursi: mācību  grāmatas,  darba burtnīcas, uzdevumi.lv , soma.lv, YouTube u.c.

Šajā semestrī parādījās jauna tendence - sākumskolas skolēni neprot organizēt savu darbu, kas nākamajā mācību gadā radīs problēmas gan pamatskolā, gan sākumskolā. Prieks, ka projektā būs iespējams atbalsts arī sākumskolas skolniekiem.

Attālinātās konsultācijas bija noderīgas, skolēni sekoja līdzi konsultāciju grafikam un centās izmantot konsultācijas, lai apgūtu neskaidro vielu. Tie, kuriem attālinātās mācības sagādāja grūtības, labprāt izmantoja klātienes konsultācijas, kad tas bija iespējams. Ar dažiem skolēniem attālināto mācību laikā bija problēma sazināties. Dažiem tā bija izvairīšanās no konsultācijām, bet atsevišķos gadījumos bija problēmas ar tehnoloģiju izmantošanu, nepietiekamu tehnisko nodrošinājumu vai nepietiekamām ZOOM platformas lietošanas prasmēm. Dažiem bija 1 dators uz vairākiem bērniem ģimenē. Skolas iespēju robežās centās palīdzēt saviem izglītojamajiem, kuriem nebija pieejams tehniskais nodrošinājums, lai apmeklētu konsultācijas.

Ne visiem izglītojamajiem, kuri iesaistās projektā ir vērojami uzlabojumi, jo, bieži vien, ir situācijas, kad izglītojamajiem projekta atbalsts tiek sniegts vairāku mācību gadu garumā. Galvenie secinājumi, kādēļ izglītojamajiem, kuri saņem projekta atbalstu, nav uzlabojumu, ir: trūkst mācību motivācijas un gribasspēka apmeklēt konsultācijas, jo īpaši šajā mācību gadā, kad COVID – 19 pandēmijas dēļ konsultāciju norise bija jāorganizē lielākoties attālināti, nevēlēšanās saņemt atbalstu, neattaisnoti kavējumi, negatīva vienaudžu attieksme, kas veicina neierašanos uz konsultācijām, vecāku vienaldzība un nevēlēšanās sadarboties ar skolu.

Pateicoties projekta atbalstam, dažiem izglītojamajiem uzlabojās mācību sasniegumi, komunikācijas spējas, paaugstinājās pašvērtējums. Sniegtās konsultācijas bija nepieciešamas un lietderīgas, jo tās ļāva mazināt attālināto mācību negatīvo ietekmi uz izglītojamo emocionālo veselību un mācību procesu.

Attālinātā mācīšanās un mācīšana bija izaicinājums kā skolēniem, tā skolotājiem. Darbs ar konkrētās mērķa grupas izglītojamajiem nekad nav bijis viegls, taču šoreiz tā bija iziešana no “komforta zonas”. Atbalsta sniedzēji daudz laika veltīja skolēnu motivēšanai, patstāvīga darba iemaņu attīstīšanai, mācīja laika un uzdotā plānošanu, būt atbildīgiem, sniedza emocionālo atbalstu, daudz komunicēja arī ar vecākiem, mudinot viņus palīdzēt saviem bērniem.

Izglītības kvalitātes valsts dienesta, ERAF fonda logo