Līvānu novadā sāk atjaunot autoceļu uz Draudzes kapiem
Līvānu novadā nupat sākušies būvdarbi uz autoceļa, kas ved uz Draudzes kapiem. SIA “Ošukalns” veic vecā asfalta seguma demontāžu, un plānots, ka līdz nedēļas beigām demontāžas darbi būs pabeigti, tostarp būs noņemts arī apaugums. Pēc tam sāksies nobrauktuvju izbūve uz privātīpašumiem, konstruktīvā slāņa izbūve, kā arī jauna asfaltbetona seguma izbūve. Paredzēta arī nomaļu uzpildīšana un labiekārtošana. Autoceļam ir trīs posmi – Pļavu iela, pašvaldības ceļš “Jaunsilavas – Aizpurieši” un pašvaldības ceļš “Līvāni – Aizpurieši – Sila Sproģi – Daukstes - Silavas”, un tas tiek izmantots diezgan intensīvi – ceļu lieto gan tie, kas brauc uz Draudzes kapiem, gan visi, kuriem blakus ceļam atrodas īpašumi.
Gadu gaitā ceļa tehniskais stāvoklis ir kļuvis ļoti slikts, stāsta Līvānu novada domes būvinženieris Ainārs Skromāns: “Ceļš jau ir saplaisājis, sastāv no tādiem kā asfalta bruģīšiem. Katru gadu, atnākot pavasarim un uzspīdot saulītei, mēs redzam jaunas bedres. Tad sākas cīņa ar bedru lāpīšanu, un tas notiek visu vasaru. Šī ceļa uzturēšanā ieguldījām diezgan lielus līdzekļus. Pašvaldība ilgi meklēja līdzekļus, kā šo ceļu atjaunot, tika meklētas arī Eiropas naudas, bet sapratām, ka tās mēs nevaram piesaistīt. Izstrādājām projektu un visus darbus veicam par pašvaldības līdzekļiem, piesaistot kredītu.”
Tas, vai izdosies darbus pabeigt līdz ziemas sezonai, atkarīgs no laika apstākļiem. Ja tie būs atbilstoši asfalta ieklāšanai, tad jau šoruden būs iespējams ieklāt abas asfalta kārtas. Savukārt nepiemērotu laika apstākļu gadījumā šogad varēs ieklāt tikai apakškārtu. Ainārs Skromāns skaidro, ka ātrāk būvdarbus nebija iespējams uzsākt: “Process sākās pēc budžeta apstiprināšanas un zināmiem nosacījumiem no valsts, ka tiks piešķirts kredīts tādiem infrastruktūras objektiem. Kad mēs uzzinājām, ka ir tādas iespējas, mēs uzsākām projektēšanu un iepirkuma procedūru. Visam šim procesam bija vajadzīgs laiks. Kad tas noslēdzās, varēja uzsākt būvdarbus. Arī lai uzsāktu būvdarbus, bija jāizdara katram savs mājasdarbs. Būvniekam bija jāsavāc attiecīgi saskaņojumi un atļaujas, piemēram, no “Latvijas Valsts ceļi”. Kad viss tika savākts, sakārtotas formalitātes, tad mēs arī varējām uzsākt būvdarbus.”
Autoceļš tiek atjaunots 2,2 kilometru garumā, un darbu izmaksas ir vairāk nekā 350 tūkstoši eiro. Asfaltbetona apakškārtas biezums plānots seši centimetri, virsējā kārta – četri centimetri. Autovadītājiem jāņem vērā, ka būvdarbu laikā jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un laika periodiem, kad izbraukšana pa konkrēto ceļu būs apgrūtināta. Šoferi aicināti sekot līdzi ceļa zīmēm un ievērot satiksmes regulētāju norādes.
Sandra Paegļkalne