Līvānos darbu atsāk Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
Pirms diviem mēnešiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde slēdza Līvānu filiāli, kas pieņēma līdz 20 klientiem dienā. Ņemot vērā apmeklētāju pieprasījumu, Līvānu novada pašvaldība sāka sarunas ar pārvaldi par iespēju arī turpmāk nodrošināt klātienes pakalpojumus Līvānos.
“Mums notika tikšanās, kuras laikā izrunājām visus jautājumus, kā varētu rīkoties, ko mēs kā pašvaldība no savas puses varētu darīt,” skaidro Līvānu novada domes priekšsēdētāja vietniece Ginta Kraukle. “Vienojāmies par to, ka piedāvāsim bezatlīdzības lietošanā telpas tajā pašā ēkā – Domes ielā 3, tikai citā telpā, tāpat palīdzēsim ar transportu šiem darbiniekiem nokļūt Līvānos, jo galvenais ir pakalpojums mūsu iedzīvotājiem.”
23.martā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde atsāka darbu Līvānos. Turpmāk Līvānu Uzņēmējdarbības atbalsta centrā divas reizes mēnesī būs iespējams noformēt un saņemt pasi un personas apliecību jeb elektronisko identifikācijas karti.
Līvāniete Kitija saka: “Mēs to vērtējam ļoti labi, jo man ar bērnu nav jābrauc uz Jēkabpili vai Daugavpili, ir iespēja tepat, uz vietas. Šodien noformēju eID karti bērnam un sev.”
Līvānietis Juris saka: “Protams, jebkuram ir ērti, ka pakalpojums ir dabūjams uz vietas.”
“Jauninājums ir tas, ka šobrīd brauks par vienu darbinieku vairāk – tie būs divi pārvaldes Daugavpils nodaļas darbinieki,” skaidro Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārstāve Madara Puķe. “Paredzam, ka vidēji mēnesī varēsim apkalpot aptuveni 60 klientus. Tas ir tieši tāds pats skaits, kādu mēs apkalpojām iepriekš, kad Līvānos bija pārvaldes filiāle un darbinieki brauca vienu reizi nedēļā. Tuvākajos mēnešos mēs plānojam pagarināt darba laiku par divām stundām. Tas mums dos iespēju apkalpot vēl par aptuveni 15 līdz 20 cilvēkiem vairāk.”
Par to, ka Līvānos ir liels pieprasījums pēc pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem, liecina tas, ka jau tagad uz 13.aprīli pieraksts ir pilns. Pieraksta veidošana uz turpmākajiem datumiem tiks sākta 5.aprīlī. Pierakstu veido Līvānu novada pašvaldība. “Tā arī ir mūsu līdzdalība šajā procesā, jo mūsu klientu apkalpošanas centra darbinieki veic pierakstu,” skaidro Ginta Kraukle. “Iedzīvotāji zvana uz tālruņa numuru 653 07 250, un darbinieks ievada informāciju “online” sistēmā. Klientam tiek sagatavots numuriņš un laiks, kad viņam ir jāierodas. Sistēma redzama gan mūsu klientu apkalpošanas centra darbiniekam, gan PMLP darbiniekam, līdz ar to tā ir ērti lietojama.”
Šobrīd noformēt un saņemt pasi un personas apliecību pēc iepriekšēja pieraksta Līvānos var katra mēneša otrajā un ceturtajā trešdienā no pulksten 9:00 līdz 15:00.
Sandra Paegļkalne