1.oktobrī Līvānu novada domes 1.stāvā, Rīgas ielā 77, Līvānos, tika atklāts un sācis darbu Līvānu novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs. Klientu apkalpošanas centra mērķis ir vienuviet nodrošināt ērti pieejamus valsts iestāžu un pašvaldības sniegtos pakalpojumus visiem interesentiem.

Klientu apkalpošanas centra atklāšanas pasākumā piedalījās un uzrunas teica Līvānu novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods un priekšsēdētāja vietniece Ginta Kraukle. Par iniciatīvu un iespēju izveidot jauno klientu apkalpošanas centru jāteic paldies Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM), tādēļ ar savu klātbūtni līvāniešus pasākumā pagodināja VARAM ministra padomnieks pašvaldību un reģionālās attīstības jautājumos Madars Lasmanis, kā arī VARAM Publisko pakalpojumu departamenta direktora vietniece Maija Anspoka.

Atklāšanā piedalījās arī Līvānu novada pašvaldības ilggadējie sadarbības partneri, kuri jau daudzus gadus darbojas novada domes telpās - Valsts ieņēmumu dienesta,  Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Nodarbinātības valsts aģentūras, Anitas Baumanes ģimenes ārsta prakses pārstāvji, zvērināta notāre Gunta Daugaviete.  Piedalījās arī Līvānu katoļu draudzes prāvests Jānis Smirnovs, Līvānu vecticībnieku draudzes mācītājs Fjodors Behčanovs, kā arī kristīgo konfesiju draudžu pārstāvji un, protams, Līvānu novada domes darbinieki un iedzīvotāji.

Pasākumu kuplināja un klātesošos ar skanīgām latviešu tautas dziesmām un muzicēšanu priecēja folkloras kopa "Ceiruleits" un tās vadītāja Anna Kārkle.

Tā kā Līvānu novadā vienmēr bijušas svarīgas garīgās vērtības, jaunais klientu apkalpošanas centrs, kā arī citas Līvānu novada domes telpas/kabineti tika iesvētīti. Pēc pasākuma garīdznieki devās arī uz citām Līvānu pilsētas vietām - Līvānu katoļu draudzes prāvests Jānis Smirnovs iesvētīja Līvānu pilsētas tirgu un Līvānu Uzņēmējdarbības atbalsta centru.

Klientu apkalpošanas centra darbība

Visiem apmeklētājiem ieeja Līvānu novada domes ēkā (arī uz VID, NVA, VSAA, pie notāra) turpmāk būs iespējama tikai pa centrālajām durvīm. Domes iekšpagalma ieejas durvis būs apmeklētājiem slēgtas. Atsevišķos gadījumos, apmeklējot Anitas Baumanes ģimenes ārsta praksi, ieeja būs iespējama arī pa iekšpagalma durvīm, zvanot ģimenes ārstei pa domofonu, kas ierīkots līdzās ieejas durvīm.

Ienākot domes ēkā pa centrālajām durvīm, apmeklētājam jāizvēlas viņa vajadzībai atbilstošā izvēlne un jānospiež poga rindu masīnā. Tas nepieciešams, lai pašvaldība un valsts iestādes varētu izpildīt valstī noteiktos normatīvos aktus un veikt sniegto pakalpojumu uzskaiti.

Turpmāk iedzīvotāji iesniegumus un citus dokumentus varēs iesniegt klientu apkalpošanas centrā un viņiem nevajadzēs iet uz dažādiem domes kabinetiem. Tas gan nenozīmē, ka pašvaldība iedzīvotājiem kļūs mazāk pieejama. Kā savā uzrunā teica Līvānu novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods : "Mēs strādājam cilvēkiem, un arī šī centra izveide ir viņu ērtībām, laika un resursu taupīšanai. Tomēr, tāpat kā iepriekš ikvienam cilvēkam būs brīva pieeja domes un valsts iestāžu speciālistiem, ikviens tāpat kā iepriekš varēs doties uz pieņemšanu pie priekšsēdētāja vai jebkura speciālista, jo bieži vien nekas nevar aizstāt īstu, patiesu, atklātu klātienes sarunu, kuras laikā var gan uzklausīt labus ierosinājumus, gan rast risinājumumu kādai problēmai. Esam un būsim atvērta, draudzīga un tagad vēl efektīvāk strādājoša pašvaldība mūsu iedzīvotāju ērtībām".

Jaunajā klientu apkalpošanas centrā privātpersonām un uzņēmējiem tiks sniegts konsultatīvs un praktisks atbalsts portāla latvija.lv e-pakalpojumu lietošanā, oficiālās elektroniskās adreses izveidē un lietošanā. Klienti varēs saņemt informāciju un konsultācijas par pašvaldības un valsts iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem, to saņemšanas kārtību, procedūru un nepieciešamajiem dokumentiem.

Centrā darbojas arī kase, kurā iedzīvotāji var veikt bezskaidras naudas norēķinus par pašvaldības nodevām un pašvaldības maksas pakalpojumiem.

Klientu apkalpošanas centrā būs nodrošināts publiski pieejams dators ar pieslēgumu valsts pārvaldes pakalpojumu portālam.

Klientu apkalpošanas centra darba laiks (katru darba dienu bez pusdienlaika):

P.  8.00 - 17.00

O. 8.00 - 17.00

T. 8.00 - 17.00

C.  8.00 - 17.00

P. 8.00 - 15.30

Līvānu novada domes administrācijas ēkā arī turpmāk būs pieejami Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Nodarbinātības valsts aģentūras un Valsts ieņēmumu dienesta speciālisti. Valsts ieņēmumu dienesta speciālisti turpmāk klātienē apmeklētājus pieņems 2 dienas nedēļā - pirmdien un ceturtdien - Līvānu novada domes 103. kabinetā (1. stāvā pa labi).

Taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru tā vietā, lai saņemtu sev nepieciešamos pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē – tā ir priekšrocība, ko piedāvā Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri.

Klientu apkalpošanas centrs izveidots ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas finansējumu un pašvaldības līdzfinansējumu.