Lai sniegtu atbildes uz dažādiem iedzīvotāju jautājumiem saistībā ar Covid-19 un tā dēļ izsludināto ārkārtējo situāciju valstī, Valsts kanceleja sadarbībā ar uzņēmumu Tet ir izveidojusi vienotu bezmaksas informatīvo diennakts tālruni 8345.


Vienotā tālruņa galvenais uzdevums ir palīdzēt iedzīvotājiem labāk orientēties informācijā, kas saistīta ar Covid-19, un palīdzēt saprast, kurā iestādē vērsties pēc palīdzības. Jautājumi tiek pieņemti gan latviešu, gan krievu valodā; galvenais nosacījums – zvanītājam jāatrodas Latvijas teritorijā. Ārzemēs esošie neskaidros jautājumus aicināti risināt, zvanot uz Konsulārās palīdzības diennakts tālruni.

Īpaši sagatavoti operatori, kurus būs iespējams sazvanīt pa bezmaksas tālruni 8345, sniegs atbildes uz iedzīvotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem. Ja iedzīvotāja uzdotais jautājums būs ārpus biežāk uzdoto jautājumu loka vai arī iedzīvotājam būs nepieciešama detalizētāka informācija, operators zvanītāju savienos ar atbildīgās institūcijas kontakttālruni (izņemot operatīvo dienestu tālruņus 110, 113 un numuru 8303, pa kuru var pieteikt analīzes pacienti ar SPKC noteiktajiem viegliem saslimšanas simptomiem – uz šiem numuriem kā līdz šim iedzīvotājam joprojām jāzvana pašam).

Zvanu centra kapacitāte pakāpeniski tiks palielināta, bet iesākumā iedzīvotāji lūgti būt saprotoši gadījumos, kad jāuzgaida līdz savienojumam ar operatoru. Vienlaikus atgādinām, ka rakstiskā veidā iedzīvotāju biežāk uzdotie jautājumi un atbildes uz tiem apkopotas Ministru kabineta/Valsts kancelejas tīmekļvietnē, kur ik dienas tiek atjaunota un papildināta aktuālā informācija saistībā ar Covid-19. Tāpat drīzumā tiks izveidota vienota mājaslapa jautājumiem par Covid-19 – www.covid19.gov.lv.

Kā līdz šim iedzīvotāji varēs sazināties ar valsts iestādēm arī zvanot tieši uz attiecīgo iestāžu tālruņa numuriem.