Izglītība

/images/news/large/5734.jpg

04.12.2018

Līvānu 2.vidusskolas līdzdalība Latvijas simtgades projektā “Latvijas skolas soma”

Ināra Bojāre,

Līvānu 2. vidusskolas bibliotekāre

 

Iniciatīva “Latvijas skolas soma” ir  lielākā valsts simtgades dāvana bērniem un jauniešiem. Projekta mērķis ir dot iespēju katram skolas bērnam klātienē iepazīt Latvijas kultūras, vēstures, zinātnes un dabas vērtības. To īstenojot jēgpilnā darbībā, skolēnos tiek spēcināta piederības sajūta un valstiskā identitāte. Šī valsts finansētā  kompleksā un starpdisciplinārā atbalsta programma ir nozīmīgs resurss izglītības procesa kvalitātes paaugstināšanai.

 

16.novembrī Līvānu 2.vidusskolas 5.b klases skolēni projekta “” Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz Andreja Pumpura Lielvārdes muzeju. Muzejā skolēni ieguva informāciju par latviešu tautas varoni Lāčplēsi, eposa autoru Andreju Pumpuru, par Lielvārdi un Lielvārdes jostu.

 

Bērniem bija iespēja iejusties A.Pumpura eposa “Lāčplēsis” varoņu lomās, izdzīvot viņu sajūtas un piedzīvojumus. Pasākums tika kopsaistīts ar Lāčplēša dienai veltīto audzināšanas stundu, kultūras vēsturi, literatūru un latviešu valodu.

 

5.a., 6., 7., 8. un 9.a klases skolēnu mērķis bija iepazīt Latvijas mantojumu. 28.novembrī viņi devās uz Daugavpils Marka Rotko mākslas centru. Tas ir daudzfunkcionāls laikmetīgās mākslas un kultūras centrs Daugavpils cietoksnī, bijušā Artilērijas Arsenāla ēkā (1833).

 

Skolēni apskatīja Marka Rotko gleznas un iepazina viņa biogrāfiju. Gids skolēniem pastāstīja, ar ko ir īpašas šī pasaulslavenā mākslinieka  gleznas. Gandrīz nevienai viņa gleznai nav nosaukuma, aplūkojot viņa darbus, katrs saskata kaut ko citu, un redzējumu ietekmē arī tā brīža noskaņojums, tāpēc katru reizi gleznu redz citādāku.

 

Ekskursijas laikā skolēni apmeklēja arī radošo darbnīcu, kas bija alternatīva vizuālās mākslas un literatūras stundai. Skolotāja vadībā tapa bērnu zīmēti darbi Rotko stilā; bērni zīmēja, izmantojot dažādas līnijas.

 

7. klases audzinātāja un latviešu valodas skolotāja Gunta Pauniņa organizēja atgriezenisko saiti par skolēnu piedzīvoto pasākumā. Skolēni labprāt dalās ar saviem iespaidiem:

 

“Rotko muzejā bija ļoti interesanti, jo es arī aizraujos ar mākslu. Šogad Mākslas skolā mēs divas reizes atdarinājām šī mākslinieka gleznas.”

 

“Rotko muzejā es uzzināju gan par Rotko ģimeni, gan viņa darbiem. Es mācos Mākslas skolā, un tur mēs zīmējam darbus Rotko stilā. Iepriekš es neizpratu viņa zīmēšanas tehniku, taču tagad es varu droši teikt, ka jūtu viņa gleznas”.

 

“Es ļoti gribēju redzēt mākslinieka Rotko gleznas, jo tās ir zīmētas neparastā stilā, un es tās apskatīju. Ja man būs iespēja uz turieni aizbraukt vēlreiz, es to noteikti izdarīšu”.

 

“Rotko centrā gids mums pastāstīja, kā mākslinieks dzīvoja un kā zīmēja gleznas, kā šīs gleznas mainījās. Pēc iepazīšanās ar Rotko gleznām, mēs paši veidojām savas gleznas. Rotko centrā man ļoti patika”.

 

2.decembrī 9.b klases audzēkņi un vidusskolēni Dailes teātrī noskatījās amerikāņu dramaturga Džeimsa Goldmena lugu “Lauva ziemā”. Noskatoties šo vēsturisko spēli un cīņu par varu Anglijā, top skaidrs, ka tas varētu norisināties jebkurā gadsimtā un valstī.

 

Izrādes apmeklējums papildināja skolēnu zināšanas par pasaules un Anglijas vēsturi un ģeogrāfiju, kā arī paplašināja viņu latviešu valodas vārdu krājumu. Skolēni ne tikai dzīvoja līdzi notikumiem uz skatuves, bet tuvāk iepazina arī aktiera profesiju un tehnisko iespēju ziņā bagāto mūsdienu scenogrāfiju.

 

ATTĒLĀ:

Nodarbība Rotko centrā